Artur i Mallika Szumscy
+48 608 822 431 napisz@kuchniajogi.pl

KASZA GRYCZANA

Print

KASZA GRYCZANA

Bezglutenowa, a za to wysokobiałkowa i pełna witamin. Dobra na każdy posiłek i w każdej porze roku.
Course Dodatek
Cuisine polska
Prep Time 25 minutes
Total Time 25 minutes
Servings 3 osoby

Ingredients

  • 1 szklanka kasza gryczana
  • 2 łyżki ghee może być olej
  • 2 szklanki woda
  • 1 łyżeczka rumianek suszony
  • 1 łyżeczka sól

Instructions

  • W garnku rozgrzewamy olej i wsypujemy kaszę. Prażymy mieszając od czasu do czasu.
  • W tym czasie wstawiamy w czajniku wodę do zagotowania.
  • Kiedy woda się zagotuje, wsypujemy do kaszy sól i rumianek, i zalewamy wrzątkiem.
  • Mieszamy krótko, przykrywamy i zmniejszamy ogień do minimum - żeby tylko lekko podtrzymać wrzenie.
  • Po ok. 20-30 minutach kasza powinna wchłonąć całą wodę. Wtedy zdejmujemy garnek z ognia - i gotowe.

Notes

Rumianek działa synergicznie z kaszą gryczaną - sprawia, że staje się bardziej krwiotwórcza. Poza tym subtelnie wpływa na jej smak tak, że zaczyna smakować nawet tym, którzy przedtem jej nie lubili :-).